Högskoleledningen träffas efter överenskommelse med kansliet på telefon +46 (0)8 16 01 20 eller e-post till info@nimm.se.
Jag är rektor och ämnesföreträdare för Hälsa och sjukdom samt ordförande för Utbildningsnämnden och Disciplinnämnden. Vid sidan av ledningsuppdraget undervisar jag även som lärare. Min kliniska och vetenskapliga inriktning är anestesi- och intensivvård, med särskilt fokus på smärta. Jag disputerade 2005 vid Karolinska Institutet med avhandlingen “Human experimental pain models: Methodological & analgesic studies”, efter studier vid bland annat University of California, Los Angeles (UCLA) och Freie Universität i Berlin.
Som förvaltningschef ansvarar jag för högskolans administrativa processer och ingår i både ledningsgruppen och styrelsen. Jag har en bakgrund inom ekonomi från Handelshögskolan i Stockholm och produktionsledning vid Stockholms universitet. Vid lärosätet arbetar jag även i budgetgruppen och har dessutom flera externa styrelseuppdrag.
Jag är legitimerad kiropraktor och disputerade 2016 vid Karolinska Institutet med avhandlingen “Prevention of low back pain – effect, cost-effectiveness, and cost-utility of maintenance care: study protocol for a randomized clinical trial.” Min forskning rör prevention och förlopp av långvarig och återkommande ländryggssmärta, med fokus på psykologiska faktorers betydelse och implementering av förebyggande behandling i vården.
Som programdirektor ansvarar jag för att utveckla och leda kiropraktorprogrammet. Det omfattar studie- och kursplaner, kvalitetssäkring och validering av programmet, samt att representera programmet gentemot olika intressenter. Jag undervisar också själv för att bidra till en nära koppling mellan teori och praktik.
Jag är legitimerad kiropraktor och docent i medicinsk pedagogik vid institutionen för lärande, informatik, management och etik (LIME) vid Karolinska Institutet. År 2016 disputerade jag vid Karolinska Institutet med doktorsavhandlingen “It takes two to tango – an inquiry into healthcare professional education environments.” Min forskning fokuserar på lärandemiljöer inom vårdutbildningar, professionsutveckling samt pedagogiska strategier för att stärka studenters lärande och utveckling. Som pedagogisk ledare för kiropraktorprogrammet ansvarar jag för att utveckla och kvalitetssäkra programmets pedagogiska inriktning. Jag arbetar med att skapa lärandemiljöer där studenter ges bästa möjliga förutsättningar att integrera teori och praktik, och jag bidrar även i undervisningen för att främja ett aktivt och studentcentrerat lärande.
I min roll som administrativ chef ansvarar jag för ekonomi, personal och arbetsmiljö samt samverkar med styrelse och ledning för att stödja verksamhetens mål. Som klinikchef leder jag den dagliga verksamheten vid högskolans klinik, med fokus på patientbemötande, studenthandledning och verksamhetsutveckling.
Som studierektor för årskurs 1–2 ansvarar jag för kvalitetssäkring och utveckling av utbildningsprogrammen. Mitt arbete omfattar planering, genomförande och uppföljning av undervisningen samt att säkerställa att utbildningen vilar på vetenskaplig grund och speglar samhällsutvecklingen. Arbetet sker i nära samarbete med utbildningssamordnare, klinikchef, lärare och externa specialister.
Jag är studierektor för årskurs 3–4 och ansvarar för utbildningens avslutande delar, som innehåller det självständiga arbetet och leder fram till examen. Uppdraget omfattar planering, ledning och uppföljning av undervisningen samt att säkerställa att utbildningen vilar på vetenskaplig grund. Jag arbetar nära utbildningssamordnare, klinikchef, lärare och externa specialister för att främja hög kvalitet i både teori och klinik.
Jag arbetar med utbildningsinformation och ansvarar för samordning av utbildningen vid Kiropraktorakademin. I min roll ingår antagning, förberedande kurser och utbildningsmässor samt att svara på frågor kring utbildning och antagning. Jag är ordförande i antagningsnämnden och har ett övergripande ansvar för årskurs 1–4, samtidigt som jag arbetar särskilt som utbildningssamordnare för årskurs 1–2.
Som utbildningssamordnare ansvarar jag för betygshantering, tentamensadministration, CSN-rapportering och systemstödet Schoolity. I rollen ingår också att bidra till att studenter, föreläsare och besökare omhändertas med hög service och gott bemötande, samtidigt som jag arbetar särskilt som utbildningssamordnare för årskurs 3–4.
Mitt arbete som kanslist omfattar generella frågor som rör den dagliga verksamheten vid Kiropraktorakademin. Jag ansvarar bland annat för administration av tentamensskrivningar. Jag ser också till att salar ställs i ordning och tar emot felanmälningar av lokaler. En viktig del av min roll är att bidra till att studenter, föreläsare och besökare får hög service och ett gott bemötande.
Som marknadschef ansvarar jag för högskolans marknadsföring och kommunikation. Mitt arbete omfattar att utveckla strategier för studentrekrytering, varumärkesutveckling och digital närvaro samt att säkerställa en tydlig och attraktiv profil för högskolan. Rollen innebär även att planera och genomföra kampanjer samt att skapa kommunikationsmaterial i nära samarbete med ledning och utbildningssamordnare. Jag har studerat vid Berghs School of Communication med inriktning på marknadsföring och strategisk kommunikation.
Som controller ansvarar jag för uppföljning, analys och utveckling av högskolans ekonomiska processer. I arbetet ingår budgetarbete, rapportering och ekonomisk styrning i nära samarbete med ledning och verksamhet. Mitt arbete syftar till att säkerställa en långsiktigt hållbar och transparent ekonomi som stödjer högskolans mål och utveckling
I rollen som ekonomiansvarig ingår ansvar för högskolans ekonomiadministration. Mitt arbete omfattar löpande bokföring, redovisning, budgetuppföljning och ekonomiska rapporter. Jag ger även stöd till ledning och verksamhet i ekonomiska frågor och säkerställer en noggrann och tillförlitlig hantering av högskolans resurser.
Som årskursansvarig lärare för årskurs 3–4 inom naprapati ansvarar jag för planering, genomförande och uppföljning av undervisningen. Jag samordnar kursinnehåll och lärarlag och medverkar i utvecklingen av huvudämnet med fokus på att säkerställa att utbildningen vilar på evidensbaserad grund och leder fram till examen.
Min undervisning är främst inriktad på manipulationstekniker, både praktiskt och kliniskt. Jag har omfattande pedagogisk och klinisk erfarenhet inom huvudområdet naprapati. Utöver undervisningen ingår jag i Naprapatigruppen, som ansvarar för planering och utveckling av undervisningen, och jag arbetar även kliniskt som naprapat.
Vid Naprapathögskolan undervisar jag i flera kurser och är medlem i Naprapatigruppen, som arbetar med att utveckla huvudområdet naprapati. Jag har ett särskilt kliniskt intresse för långvarig smärta och driver även en egen naprapatklinik i Stockholm.
Med bred erfarenhet inom sport och idrott arbetar jag som undervisande lärare vid Naprapathögskolan. Jag har arbetat med allt från landslag till ungdomsidrott och vidareutbildat mig inom idrottsmedicin, rehabilitering och ultraljudsdiagnostik. Dessutom är jag licensierad personlig tränare från Norges Idrottshögskola. Min undervisning är främst inriktad mot idrottsmedicin och klinisk naprapati.
Undervisningen jag ansvarar för omfattar både huvudämnet naprapati och beteendevetenskap med fokus på samtalsmetodik. Genom min utbildning inom kognitiv psykoterapi integrerar jag psykologiska och kommunikativa perspektiv i undervisningen. Mitt mål är att stärka studenternas förmåga att möta patienter på ett professionellt och helhetsorienterat sätt.